Založ si blog

Nikto nie je dokonalý, ani školské skrinky

Každý týždeň v pondelok prichádzam do školy na nultú hodinu, seminár z náuky o spoločnosti. Nie je to žiadna silná motivácia na vstávanie o 5:30 a.m., to vám teda poviem. Preto ani nikdy nevstanem načas, ale radšej pobežím na autobus aj bez raňajok. Pred bránou školy, samozrejme, už meškám dve minútky, tak ma ani nehne vyhodiť blinker „smer šatne! a myslieť na prezuvky. Prezuvky sú až posledná vec, ktorá mi napadne. Predtým mi hlavou preblesne všetko okolo nich a môjho prezúvania.

skrinkyor

V minulosti to znamenalo zbehnúť dole schodmi, vykopnúť topánky, šmariť bundu na vešiačik a bežať. Dnes je to oveľa zložitejšia operácia aj pre môj mozog, keď na to v také rozbehané ráno len pomýšľa. Zísť schodiskom, trafiť správnu uličku medzi skrinkami, z tašky plnej učebníc a iných (aj zbytočných) vecí vyhrabať kľúče, ktoré sa samozrejme po ceste zamotali do slúchadiel. Ďalej trafiť kľúč do kľúčovej dierky, otvoriť… a tu prichádza najväčší problém. Bolesť hlavy, závrate, štípanie očí, dôsledky spôsobené nevhodne riešeným vetracím systémom zabudovaným do plechových dvier skriniek. Áno, tým myslím tie nenápadné otvory vo vrchnej časti dvierok. Spamätávam sa, nádych dva metre od skrinky, opatrne, so zadržaným dychom pristúpim a vytiahnem prezuvky, prezujem sa. Tu sa začne nový kolobeh potných výparov z mojich tenisiek v plechových priestoroch. Ak som nikomu nevrazila dvierkami (čo je o 7:10 a.m. dosť nepravdepodobné) alebo som nikoho nezrámovala v zákrute na schodisku, som úspešná. A až tu by som mohla začať bežať na seminár, na ktorý „určite“ o 7:30 a.m. zavíta kontrola vedenia školy aj so zápisníkom a všetci, ktorých nehlo (tak ako mňa) do šatní, si vyslúžia čestné miesto na listine „dobrovoľných – nedobrovoľných“ pracovníkov-upratovačov školy.

 

Áno, vždy na konci mesiaca pracujeme, aby sme zmyli naše previnenia voči školskému poriadku. Ja osobne by som radšej ako práce manuálne, prijala práce spojené s tvorivým myslením. Napríklad využiť študentskú vynaliezavosť a vymyslieť aspoň jeden spôsob, ako si do skrinky odložiť súčasne kabát a dámske čižmy tak, aby obe ostali nepoškodené. Ľudí s citlivými čuchovými bunkami by som zamestnala miešaním vône, ktorá by dokázala prekonať cirkuláciu potnýchvýparov, či už z tenisiek, čižiem alebo prepoteného úboru na telesnú výchovu.

 

Na záver by som chcela poďakovať všetkým, ktorí pre nás tieto skrinky zabezpečili a tým sa nám aj postarali o niekoľko týždňovú zábavu. Vrátnikom prajem príjemné sledovanie záznamov z kamery a odporúčam prepnúť kanál na „Nikto nie je dokonalý“. Skrinkám prajem dlhú životnosť a skoré vyvetranie.

Počuli ste už o jablku Belmac?

04.01.2019

Nečudovala by som sa keby ste o tejto odrode nikdy nič nepočuli. Možno to je chyba. A možno aj nie.

Strach, paralizér a nesprávna motivácia

27.03.2018

Keď sme sa narodili, nevedeli sme čo je to strach. Odvážne a s očakávaním sme sa prvýkrát nadýchli. Ako sme rástli nebojácne sme spoznávali všetko okolo seba. Chutnali sme, ovoniavali, tancovali a spievali si bez hanby. Ku jazeru sme chodili nahí a nemali sme nepriateľa. Do tohto nádherného sveta bez obáv prišli prvé pokarhania, nespravodlivé a pre nás nepochopiteľné [...]

Nechcem študovať, chcem niečo dokázať

26.01.2015

Aj tieto videá svedčia o tom, že Denis, ktorého naozaj stretnem len raz za uhorský rok, tento svoj výrok myslí vážne. V mojom veku každý viedol siahodlhé rozhovory o výbere vysokej školy. Typické otázky okolia „Čo budeš študovať?“ „Kam sa chystáš?“ „Kam posielaš prihlášku?“ každému raz začnú liezť na nervy. Pokým teda nie [...]

Peter Pellegrini

Prieskum: Najdôveryhodnejším politickým lídrom je Peter Pellegrini

16.04.2024 09:49

Vyplýva to z prieskumu agentúry Focus pre TV Markíza. Kto obsadil druhé a tretie miesto?

doprava

V Bratislave husto prší, doprava takmer skolabovala

16.04.2024 09:46

Na D1 v smere od Senca cez Zlaté Piesky a Prístavný most do Petržalky hlásili vodiči zdržanie 40 minút.

Lukašenko

Mlátili ju hlava-nehlava. Bieloruska na toaletnom papieri opísala brutalitu Lukašenkovho režimu

16.04.2024 09:12

Kacarynu Novikavovú zatkli v júni 2023, keď mala na sebe iba nočnú košeľu.

čaputová

Prezidentka odcestovala do Poľska, Duda jej odovzdá štátne vyznamenanie

16.04.2024 08:28

Čaputová navštívi aj jediné slovenské pamätné miesto spojené s protifašistickým odbojom.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 14
Celková čítanosť: 39887x
Priemerná čítanosť článkov: 2849x

Autor blogu

Kategórie