Založ si blog

Prezentácia tlstých kníh alias DOD FiF UK

V sobotu som mala príležitosť byť na DOD dvoch fakúlt UK. Som v maturitnom ročníku ako väčšina uchádzačov o štúdium vysokých školách. Naskytla sa mi príležitosť vidieť, ako sa prezentujú dve katedry UK. Filozofická fakulta a Pedagogická fakulta.

Na to, že bola sobota bolo okolo FiF UK rušno. Veľa maturantov (nielen z Bratislavy) sa prišlo pozrieť na ospevovanú UK.

Škoda je, že ak by som ja osobne docestovala na DOD FiF UK z mesta, ktoré je od Bratislavy vzdialené viac ako hodinku cesty, oľutovala by som to. Možno to bola náhoda a možno chaos v (ne)organizácii spôsobil filozofický duch školy. Budova nevyzerala najhoršie, ale ako každá škola, pre človeka, ktorý je v nej prvýkrát je to bludisko. FiF by si podľa mňa zaslúžila niečo lepšie ako na kancelárskom papieri fixkou napísané orientačné značenie, ktoré ma viac zmiatlo ako nasmerovalo. Mnoho profesorov na chodbách ma stŕhalo na prezentácie odborov, o ktoré som nemala záujem (a zjavne ani nikto iný, preto potrebovali nejakého diváka) a ak som sa náhodou snažila opýtať sa na číslo triedy, kde by som našla môj cieľ nikto nevedel kadiaľ ma má poslať. Takto som sa zmätene motkala po chodbách na troch poschodiach. Po dlhom snažení som našla Katedru dejín umenia (konečne), celkom neisto som otvorila dvere a dnu sedel, na prvý pohľad, celkom milý starší pán v okuliaroch. Čakala som niečo ako uvítanie a alebo aspoň úsmev. Nasledoval kratučký dialóg, ktorý ma presvedčil, že prihlášku na FiF si budem musieť ešte rozmyslieť.

 

„Dievčatá, čo by ste potrebovali?“

„Nooo, tak, chceli by sme sa dozvedieť niečo o štúdiu dejín umenia na vašej fakulte.“ 

Tak, my tu nič také veľmi umelecké nemáme, ale máme tu veľa tlstých kníh v knižnici, keby ste si chceli pozrieť.“ (za nami bola veľká presklená knižnica a v nej veľa kníh asi z čias Veľkej Moravy 🙂 )

Iné dievča sa prišlo bližšie informovať o prijímacom konaní.

„Všetky informácie nájdete na našej webovej stránke.“

FiFuk

Toto mňa aj moje spolužiačky veľmi znechutilo, ale predsa sme išli navštíviť aj ostatné katedry, ktoré nás zaujímali. Nazreli sme do Katedry germanistiky či Katedry Slovenského jazyka a literatúry. Ja osobne mám pocit, že som sa za takmer dve hodiny mojej návštevy dozvedela to, že všetky potrebné informácie nájdem na internete. Tak čo sa vlastne ešte niečo pýtam. Musím uznať, že sme pri blúdení a zablúdení stretli aj zainteresovaných a schopných pedagógov. Len je škoda, že prezentáciu fakulty nemali na starosti oni.

 

S nádejou, že uvidíme aj niečo viac sme so spolužiačkami pokračovali na Pedagogickú fakultu. Tu na nás, našťastie, čakali pekne pripravené miestnosti, každá výrazne označená. Na mnohých miestach viseli orientačné plániky rozmiestnenia prezentácií jednotlivých katedier. Pri prezentácii každej s katedier sa prezentovali profesori aj študenti. Viedli so záujemcami dialógy a odpovedali na akúkoľvek otázku z našej strany. Kvôli tomuto sa oplatilo pricestovať.

 

Keď si porovnávam tieto dve fakulty, tak rozmýšľam ako to je možné. Možno tým že na Pedagogickej fakulte sú samí pedagógovia a vedia si to zorganizovať, kým na Filozofickej fakulte prevláda kreatívny improvizačný duch, čo nemusí byť vždy na úžitok.

Verím, že sa správne rozhodnem a že nebude celé štúdium na FiF UK taký chaos a nepripravenosť ako bol tento jeden deň.

Počuli ste už o jablku Belmac?

04.01.2019

Nečudovala by som sa keby ste o tejto odrode nikdy nič nepočuli. Možno to je chyba. A možno aj nie.

Strach, paralizér a nesprávna motivácia

27.03.2018

Keď sme sa narodili, nevedeli sme čo je to strach. Odvážne a s očakávaním sme sa prvýkrát nadýchli. Ako sme rástli nebojácne sme spoznávali všetko okolo seba. Chutnali sme, ovoniavali, tancovali a spievali si bez hanby. Ku jazeru sme chodili nahí a nemali sme nepriateľa. Do tohto nádherného sveta bez obáv prišli prvé pokarhania, nespravodlivé a pre nás nepochopiteľné [...]

Nechcem študovať, chcem niečo dokázať

26.01.2015

Aj tieto videá svedčia o tom, že Denis, ktorého naozaj stretnem len raz za uhorský rok, tento svoj výrok myslí vážne. V mojom veku každý viedol siahodlhé rozhovory o výbere vysokej školy. Typické otázky okolia „Čo budeš študovať?“ „Kam sa chystáš?“ „Kam posielaš prihlášku?“ každému raz začnú liezť na nervy. Pokým teda nie [...]

Jaroslav Haščák

V kauze Gorila opäť obvinili Haščáka a ďalšie osoby

19.03.2024 09:36, aktualizované: 09:57

Ide o trestné činy založenia, zosnovania a podporovania zločineckej skupiny či korupčné trestné činy.

Kurimany, zrútený most

Nemeckú statičku Sabine H. uznal súd za nevinnú v kauze spadnutého mosta na Spiši

19.03.2024 09:24

Tragédia si v novembri 2011 vyžiadala štyri ľudské obete a ďalších zranených.

Štefan Harabin, ta3

VIDEO: Prezidentský kandidát Štefan Harabin. Rusko nepovažuje za agresora, chce neutralitu Slovenska

19.03.2024 07:00

O post prezidenta Slovenskej republiky vo voľbách v roku 2024 sa uchádza 10 ľudí.

vojna na Ukrajine

ONLINE: Michel: Aby bol v Európe mier, musí sa pripraviť na vojnu. Volá po vojnovej ekonomike

19.03.2024 06:15, aktualizované: 09:39

Ak nebude reakcia EÚ správna a neposkytne Ukrajine dostatočnú podporu, aby zastavila Rusko, budeme ďalší na rade, tvrdí šéf Európskej rady Michel.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 14
Celková čítanosť: 39801x
Priemerná čítanosť článkov: 2843x

Autor blogu

Kategórie