Založ si blog

Čooo? Okrsok? ? ?

 

     Už naozaj neviem, či sa smiať alebo plakať. Po zážitku z tohtoročných volieb do Európskeho parlamentu som mala obzvlášť nezabudnuteľný pocit. Počiatkom všetkého bolo už len to, že som si musela vybaviť voličský preukaz, čo napríklad ešte nikdy nerobili ani moji rodičia, ktorí volia už nejaký ten rok. Keď som zbadala, že nie som ani zďaleka prvá, ktorá si tento preukaz vybavila verila som vo vysoké percento účasti. Utvrdila ma v tom aj účasť študentov nášho gymla na študentských voľbách, ktorá prevýšila 50%. 

     Postupne sa náš triedny koncoročný výlet vykryštalizoval na dátum 24.5., na deň volieb. Od začiatku som sa psychicky pripravovala ako budem musieť hodinu šliapať ku najbližšiemu volebnému okrsku. Po príchode na miesto naša chabá psychická príprava, ale rýchlo zlyhala. Pokúsili sme sa vyzistiť od miestnych čo najviac o miestnych voľbách. Ako, kde a či sa nedá prísť k volebnej komisií jednoduchšie ako si to vyšliapať. Či by dokonca ona neprišla za nami. A tu sa začína Sranda! Prvý pokus bol pýtať radu od chatára. Po jeho odpovedi: „Čooo? Voliť? Vy chcete ísť voliť? Ja som nevolil od svojich 18.“ nám ostalo naozaj veselo. Skúsili sme šťastie u chatárky. Jej odpoveď: „Volebná urna? To je čo?“ Tu už som uvažovala, či nezačnem nejakú kampaň. Vzdali sme to a rozhodli sme sa predsa si to do dediny vyšliapať. Uvažovali sme, kde by mohol byť najbližší okrsok a tak sme zakričali na mladú rodinku relaxujúcu na dvore. „Prosím vás, kde je tu najbližší okrsok?“ Odpoveď znela už nie až tak prekvapujúco: „Okr… Okrsok?“ Myslím, že sme im aspoň rozšírili slovnú zásobu a aj zvýšili volebnú účasť zo 43 ľudí na 50.

     Dúfam, že sme išli príkladom a o päť rokov sa do volieb zapoja aj tí „Čoo ľudia“.

Počuli ste už o jablku Belmac?

04.01.2019

Nečudovala by som sa keby ste o tejto odrode nikdy nič nepočuli. Možno to je chyba. A možno aj nie.

Strach, paralizér a nesprávna motivácia

27.03.2018

Keď sme sa narodili, nevedeli sme čo je to strach. Odvážne a s očakávaním sme sa prvýkrát nadýchli. Ako sme rástli nebojácne sme spoznávali všetko okolo seba. Chutnali sme, ovoniavali, tancovali a spievali si bez hanby. Ku jazeru sme chodili nahí a nemali sme nepriateľa. Do tohto nádherného sveta bez obáv prišli prvé pokarhania, nespravodlivé a pre nás nepochopiteľné [...]

Nechcem študovať, chcem niečo dokázať

26.01.2015

Aj tieto videá svedčia o tom, že Denis, ktorého naozaj stretnem len raz za uhorský rok, tento svoj výrok myslí vážne. V mojom veku každý viedol siahodlhé rozhovory o výbere vysokej školy. Typické otázky okolia „Čo budeš študovať?“ „Kam sa chystáš?“ „Kam posielaš prihlášku?“ každému raz začnú liezť na nervy. Pokým teda nie [...]

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Štatistiky blogu

Počet článkov: 14
Celková čítanosť: 39933x
Priemerná čítanosť článkov: 2852x

Autor blogu

Kategórie