Založ si blog

Nechcem študovať, chcem niečo dokázať

Aj tieto videá svedčia o tom, že Denis, ktorého naozaj stretnem len raz za uhorský rok, tento svoj výrok myslí vážne.

 

V mojom veku každý viedol siahodlhé rozhovory o výbere vysokej školy. Typické otázky okolia „Čo budeš študovať?“ „Kam sa chystáš?“ „Kam posielaš prihlášku?“ každému raz začnú liezť na nervy. Pokým teda nie je už rozhodnutý a každého vie prekvapiť stručnou a jasnou odpoveďou. Dnes ma ale asi prvýkrát takýto rozhovor neubíjal. Práve naopak, inšpiroval ma.

Už dlhší čas sa neviem stotožniť so slovným spojením „záchranná prihláška“, ktorú si podáva väčšina mojich spolužiakov. Do teraz som si „záchrannú školu“ nevedela vybrať lebo ma vždy odpudzovalo to, že budem študovať len preto, aby sa nepovedalo, že neštudujem. Áno, jasné, je tu strach, že ma neprijmú na moju vysnívanú školu, ale to neznamená, že musím drať nohavice 5 rokov v inej, o ktorú nemám záujem. A v tomto ma definitívne utvrdil Denis: „Nechcem študovať, chcem niečo dokázať!“. Áno. Na toto sa chcem zamerať.

S Denisom sa naozaj často nevídame už 4 roky a preto som nevedela ako sa mu darí v jeho zameraní, ale keď tak oduševnene vždy rozprával o kreslení a animovaní, nedalo mi to a pozrela som si zopár jeho videí zverejnených na internete. Až vtedy mi dopla dôležitosť vety „Nechcem študovať, chcem niečo dokázať!“. Treba na sebe makať. Nie spoliehať sa na to, že škola niečo dokáže za mňa…

 

Pripájam linky na Denisovu prácu, stoja za zhliadnutie.

Počuli ste už o jablku Belmac?

04.01.2019

Nečudovala by som sa keby ste o tejto odrode nikdy nič nepočuli. Možno to je chyba. A možno aj nie.

Strach, paralizér a nesprávna motivácia

27.03.2018

Keď sme sa narodili, nevedeli sme čo je to strach. Odvážne a s očakávaním sme sa prvýkrát nadýchli. Ako sme rástli nebojácne sme spoznávali všetko okolo seba. Chutnali sme, ovoniavali, tancovali a spievali si bez hanby. Ku jazeru sme chodili nahí a nemali sme nepriateľa. Do tohto nádherného sveta bez obáv prišli prvé pokarhania, nespravodlivé a pre nás nepochopiteľné [...]

Prezentácia tlstých kníh alias DOD FiF UK

25.01.2015

V sobotu som mala príležitosť byť na DOD dvoch fakúlt UK. Som v maturitnom ročníku ako väčšina uchádzačov o štúdium vysokých školách. Naskytla sa mi príležitosť vidieť, ako sa prezentujú dve katedry UK. Filozofická fakulta a Pedagogická fakulta. Na to, že bola sobota bolo okolo FiF UK rušno. Veľa maturantov (nielen z Bratislavy) sa prišlo pozrieť na ospevovanú UK. [...]

Tádž Mahal, mReportér

Jeden z novodobých divov sveta, ktorý stavali viac ako dvadsať rokov. Majestátna stavba je považovaná za symbol Indie

19.03.2024 05:00

Nášmu mReportérovi sa podarilo zachytiť pekné zábery priamo z Indie.

pellegrini, korčok

Čo sa dialo po prvom dueli prezidentských kandidátov: Korčok hovoril o čudnej kampani, Pellegrini sa porovnával s Bidenom

19.03.2024 00:51

Pravda sledovala zákulisie prvej debaty dvoch najpopulárnejších uchádzačov o prezidentský post

Izrael / Tunel / Hamas /

Zástupca šéfa ozbrojeného krídla Hamasu je podľa USA po smrti

18.03.2024 23:29

Biely dom potvrdil smrť tretieho muža Hamasu Marwána Ísu.

pellegrini

Pellegrini o prezidentskej kampani: Očakáva od Matoviča podpásový útok?

18.03.2024 22:54

A ako vníma, že nedostal podporu od koaličného partnera SNS?

Štatistiky blogu

Počet článkov: 14
Celková čítanosť: 39799x
Priemerná čítanosť článkov: 2843x

Autor blogu

Kategórie